LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


GITA - genderová informační a tisková agentura

Číslo projektu 0228
Příjemce proFem, o. p. s.
Celková výše finanční podpory 5 997 800

Cílem projektu je vybudování nezávislé, z občanské sféry vyrostlé instance s názvem GITA, která se bude věnovat získávání a rozšiřování informací s genderovým kontextem a nabízet tak kritickou alternativu vůči mainstreamovým zdrojům informací. Je plánována jako modelový projekt pro Prahu a Středočeský kraj, její rozšíření po úspěšném zahájení pro celou Českou republiku je žádoucí. V první fázi 2-letého projektu je plánováno monitorovací centrum, jehož cílem je jak systematizace analýzy existujících hlavních informačních zdrojů (deníky, ženské a jiné týdeníky a měsíčníky, TV, tiskové agentury) a její vyhodnocování směrem k potencionálním odběratelkám/-ům genderově vyvážených zpráv a informací, tak genderově kritické komentování existujícího zpravodajství a jeho zveřejňování. Základním výstupem projektu budou webové stránky agenturního charakteru. Druhou fází projektu je pak budování a fungování plnohodnotné tiskové agentury, jejímž ohniskem je sběr, monitorování, vytváření a distribuce informací s genderovou tematikou směrem k obecným, zájmovým a odborným médiím, žurnalistické obci, ale i širokému obyvatelstvu. Zdrojem prvotních informací bude jak občanská (ženské neziskové organizace, organizace a instituce s genderovou tématikou a tématikou rovných příležitostí), tak státní sféra (zde především vysoká politika a komunální politika zastupitelstva v oblasti ekonomické, sociální a kulturní), ale i zahraniční zdroje (Evropská unie, zahr.agentury podobného zaměření, nezisková sféra jednotlivých evropských zemí aj.). Modelový charakter projektu spočívá v systematickém využívání možností zpracovávání (komentování) a vytváření informací s genderově vyrovnanou charakteristikou v rámci hl.m.Prahy (a okolního Středočeského kraje). Pro tým novinářek/-řů a mediálně vzdělaných odbornic/-ků má tato oblast výhodu přehlednosti a dává reálnou šanci zavést tak modelově do mediální scény kontrolovatelný a opakovatelný znak GENDER.