LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


Kampaň pro rovnost šancí

Číslo projektu 0216
Příjemce Nadace Open Society Found Praha
Celková výše finanční podpory 5 691 800

Cílem projektu je přispět k podpoře sociální integrace a rovnosti příležitostí prostřednictvím:

  1. mediální kampaně,
  2. vytvoření prostoru pro výměnu názorů, zkušeností a nástrojů pro odstranění diskriminace na trhu práce pomocí webových stránek,
  3. proškolení médií v genderově neutrálním psaní.

Mediální kampaň bude upozorňovat na stereotypy, které přežívají ve společnosti při prosazování rovných příležitostí (RP) mužů a žen na pracovním trhu. Kampaň proběhne na veřejných reklamních plochách a v diskusních pořadech na téma možnosti vyrovnání šancí mužů a žen. Vizuální kampaň vyzve cílové skupiny k návštěvě webového portálu, který má roli informační brány pro problematiku vyrovnání šancí mužů a žen (www.muziazeny.cz), která bude shromažďovat veškeré dostupné informace o sociální integraci a rovných příležitostech mužů a žen (poradny - právní i psychologické, nástroje pro citlivou genderovou politiku pro zaměstnavatele, odkazy na státní i neziskové organizace, které řeší systémové změny pro reálné vyrovnání postavení mužů a žen na trhu práce, výsledky výzkumů, odborné studie, příslušné zákony atd.). Webový portál bude místem pro poradenství, sdílení dobré praxe v RP a sjednotí dostupné dokumenty na jedno místo ve virtuálním prostoru. Webové stránky budou také informační bránou pro další aktivity projektu a pro monitoring a evaluaci kampaně. K odbourání stereotypů ve společnosti je také důležitá práce médií a proto bude uspořádán seminář a workshop pro novináře. Vyškolení médií je důležitá aktivita pro změnu přístupu k problematice. Odborné školení bude obsahovat příklady dobré a špatné praxe pro média. Na semináři a workshopu vystoupí odborníci na problematiku gender a média, kteří budou prezentovat problematiku genderově neutrálního psaní a citlivé sociální reklamy.

Výstupem semináře bude leták "Desatero pro novináře", kde budou shrnuta nejdůležitější pravidla o tom jak genderově neutrálně informovat veřejnost.