LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


Rovné příležitosti v pedagogické praxi

Číslo projektu 0212
Příjemce Žába na prameni, občanské sdružení
Celková výše finanční podpory 5 300 000

Cílem projektu je odbourání nevhodných genderových stereotypů u cílové skupiny a tím pomoci cílové skupině vychovávat bez předsudků o tradičně vymezených rolích žen a mužů. Dále zvyšování povědomí o významu rovností šancí a sladování pracovního a rodinného života.

Cílovou skupinou jsou primárně zaměstnankyně/-ci ZŠ (vyučující). Náš záměr uskutečníme za pomoci nestátních neziskových organizací (NNO), zabývajících se problematikou rovných příležitostí. NNO jsou v našem projektu poskytovateli služeb našim klientkám/-tům (vyučujícím), a stávají se tak naší druhou cílovou skupinou.

Konečným cílem je vytvoření ověřeného vzdělávacího modulu Rovné příležitosti v pedagogické praxi (RPPP) a následné vzdělávání vyučujících s cílem zavádět získané poznatky do výuky na ZŠ. RPPP vzejde ze společného setkání NNO pracovnic/-íků a lektorek/-u a dalších přizvaných odbornic/-íků z ČR i ze zahraničí, zabývajících se osvětou a vzděláváním v oblasti rovných příležitostí. Účast na první konferenci přislíbilo 15 NNO (45 osob). Posléze bude výběrovým řízením ustanoven pracovní Tým odbornic/-íků, lektorek/-u NNO (dále TOL) ve složení 30 osob. TOL zformuluje společnou strategii vzdělávání a osvěty prosazující myšlenky rovných příležitostí, a na druhé konferenci představí obsah pilotního vzdělávacího modulu RPPP.

Tento modul bude sestávat ze šesti jednodenních seminářů, jež budou také těžit ze zkušeností nastřádaných během podobně zaměřených aktivit realizovaných v Praze, Brně a v zahraničí. Pilotní modul RPPP bude ověřen během 6 měsíců na šesti seminářích pro vyučující ZŠ. Účast na seminářích přislíbilo 20 ZŠ na území JPD2, JPD3 (40 osob).

Zkušenosti budou vyhodnoceny na třetí závěrečné konferenci, které se zúčastní TOL, vybrané účastnice/-íci seminářů a odbornice/-íci z ČR i ze zahraničí (50 osob). Výstupem bude funkční ověřený vzdělávací modul zpracovaný následně ve Sborníku dobré praxe, obsahující ověřenou metodiku a praktické postupy, jak začlenit principy rovných příležitostí do výuky na ZŠ.