LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


Program společenské odpovědnosti firem pro malé a střední podniky

Číslo projektu 0375
Příjemce Centrum inovací a rozvoje
Celková výše finanční podpory 1 705 200

Společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility - CSR) je dobrovolný přístup organizací a podniků k otázkám rozvoje a zlepšování stavu společenského prostředí, včetně dosažení udržitelného rozvoje. Společensky odpovědná firma nepovažuje za svou jedinou prioritu zisk, ale řídí své aktivity s ohledem na jejich sociální a environmentální dopad na okolní prostředí. V ČR je koncept společenské odpovědnosti firem doposud málo rozšířen, dostupné informace jsou převážně teoretické a opírají se spíše o zahraniční zkušenost. V uplynulých letech bylo uskutečněno několik výzkumů zaměřených na uplatnitelnost principů CSR v českých podmínkách. Z jejich výsledků vyplývá, že české firmy, včetně malých a středních podniků, jsou na uplatňování principů CSR již dostatečně připraveny z hlediska ekonomické stability a pozice na trhu. Proces širšího zavádění společenské odpovědnosti firem v praxi je nyní třeba podpořit nabídkou dostatečného množství informací a praktické asistence.
Žadatel v předkládaném projektu navrhuje následující způsob podpory šíření konceptu CSR v malých a středních podnicích ČR:

  1. 1. příprava příručky o společenské odpovědnosti firem v češtině, která bude obsahovat vysvětlení celého konceptu, jeho významu a přínosech pro moderní podnik a také soubor praktických příkladů a případových studií z domácího prostředí i z ostatních evropských zemí
  2. 2. vytvoření metodiky pilotního programu zavádění společenské odpovědnosti firem pro 10 MSP z hl. města Prahy, které v jeho rámci projdou praktickým školením uplatňování principů CSR ve firemní praxi a připraví program společenské odpovědnosti vlastní firmy. Účast 10 MSP v pilotním programu umožní vzájemnou výměnu zkušeností a vytvoření komunikační sítě pro budoucí spolupráci v oblasti CSR.
  3. 3. realizace pilotního programu
  4. 4. šíření informací o CSR mezi ostatní cílové skupiny
  5. 5. vytvoření stálé nabídky školení a vzdělávání v oblasti CSR pro nejširší skupinu MSP na základě výsledků pilotního programu