Číslo projektu | 0371 |
Příjemce | Sdružení dobrého designu |
Celková výše finanční podpory | 3 709 000 |
Cílem projektu je pomoci malým a středním podnikatelům poradenskými, informačními a vzdělávacími aktivitami orientovat se v problematice užité grafiky a grafického designu, a to zejména z hlediska praktického využití v jejich podnikatelském postředí. Důraz je kladen na význam dobrého designu pro kultivaci prostředí, ale také pro propagaci malých a středních podniků a zvýšení konkurenceschopnosti podnikatelů v podmínkách hlavního města Prahy, ale i v podmínkách evropského trhu. Budeme se také zabývat poradenstvím a vzděláváním MSP v oblasti patentové ochrany a aplikace autorského zákona v podnikatelské praxi. Součástí projektu bude prezentace zahraničních výsledků (zvláště se zaměřením na zkušenosti a legislativu zemí EU) a vzájemná vyměna zkušeností v rámci oboru.
Projekt se uskuteční prostřednictvím zřízení poradenského centra Designinfocentrum a realizací poradenských, vzdělávacích a informačních aktivit tohoto centra. V rámci projektu bude vytvořen a realizován vzdělávací program zaměřený na využití kvalitního designu pro propagaci MSP i pro zvýšení kvality jejich produktů a služeb. Používanými vzdělávacími a informačními aktivitami budou: přednášková činnost, realizace praktické dílny s workshopy a prezentace ukázkových řešení.
Poradenství bude poskytováno zejména v prostorách centra, prostřednictvím webových stránek a pomocí publikační činnosti (publikace, brožury, poradenství v průběhu výstav, články v tisku). Partneři projektu (Vysoká škola umělecko-průmyslová v Praze, Sdružení Bienále Brno, patentová a známková kancelář P. Reichel a kol. a CH- EXPO, s.r.o.) mají rozsáhlé zkušenosti v daném oboru a s vybranými cílovými skupinami pracovali již v předchozích letech Žadatel je nestátní neziskový subjekt a v rámci projektu nebude realizovat podnikatelské aktivity, veřejná podpora cílové skupině malých a středních podnikatelů bude poskytována v režimu podpory malého rozsahu (podpora de minimis).
Podnikatelé MSP a OSVČ budou tvořit cca 80 % cílové skupiny.