LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


Ověření a zdokonalení modelu transferu technologií v podmínkách ČR

Číslo projektu 0049
Příjemce Technologie a inovace
Celková výše finanční podpory 7 658 417

Projekt se snaží hledat a vytvářet modelové postupy, které mohou ve svém důsledku přispívat k plnění Lisabonské strategie, jejímž úkolem je zvýšit konkurenceschopnost evropského průmyslu a je snahou o naplnění i paralelních českých dokumentů.
Obsahem projektu je ověřit, konkretizovat a v praxi odzkoušet nový model transferu technologií (TT), jehož obecné principy vycházejí z amerického dosud nejúspěšnějšího modelu TT. Základní představy tohoto modelu jsou uvedeny v Příloze 6.
Jedná se o originální, dosud v CR nerealizovaný model, který spojuje unikátním a logickým způsobem operace související s aktivitami TT.
Základní teze tohoto modelu TT již byly představeny špičkovým českým odborníkům (např. Fakulta managementu VŠE, Ministerstvo zemědělství ČR apod.) a budou dále rozšířeny na workshopech v diskuzích s předními evropskými a českými odborníky na TT.
Projekt bude následně rozpracováván, naplňován a odzkoušen v pracovních skupinách za aktivní účasti cílových skupin (studentů, jejich pedagogů, vědeckých pracovníků) . Cílové skupiny se budou samy aktivně podílet na jeho vytváření, budou spolupracovat na jednotlivých krocích a získávat tak ucelený přehled o jednotlivých operacích a o v jejich významu pro naplnění celého procesu TT.
Zkušenosti budou zpřístupněny všem zúčastněným pedagogickým a školicím pracovištím, které se projektu účastní, následně budou zveřejněny na web stránkách projektu.
Součástí projektu je i pozitivní ovlivnění rozvoje informační společnosti působením a prací s cílovou skupinou, kterou tvoří studenti Gymnasia a Obchodní Akademie zrakově postižených. Ve spolupráci s pedagogy se projekt bude snažit přiblížit absolventům možnosti uplatnění jejich dovedností, především s informační technikou. Studentům bude předložen výukový program, odpovídající svým zaměřením M.B.A, avšak na odpovídající středoškolské úrovni. Snahou je, aby studenti získali informace o obecných postupech, které jim mohou zlepšit jejich společenské uplatnění.