LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


Oborový tréninkový program na podporu konkurenceschopnosti cestovních kanceláří a agentur

Příjemce Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
Datum zahájení realizace 01.03.2006
Datum ukončení realizace 31.05.2008
Číslo projektu 0172
Celková výše finanční podpory 5 259 230 Kč

Hlavním cílem projektu je zajistit systematický a trvalý odborný růst zaměstnanců a zaměstnavatelů v odvětví cestovního ruchu a tím zkvalitňovat podnikatelské prostředí, adaptabilitu a kvalitu poskytovaných služeb.
Z výsledků provedené analýzy" Celorepublikový průzkum příjezdového cestovního ruchu" z roku 2004 vyplývá nedostatečná kvalifikace u 71 % respondentů. Jazykové znalosti postrádá 47 % dotázaných, znalosti v oblasti marketingu postrádá 15 % respondentů.
V rámci projektu se zaměříme na dva programy:
Program 1) na podporu konkurenceschopnosti a vzdělání v oblasti marketinku managementu, komunikace a informačních technologií.
Program 2) určený pro rozvoj jazykových znalostí zaměstnanců a zaměstnavatelů.
Rozsah programu 1) je následující:

  1. Systematické školení - rozvoj znalostí a dovedností nezbytných pro kvalitní profesní výkon formou interaktivních školení a počítačových simulací.
  2. Vybudování a provoz internetového portálu poskytujícího aktuální informace a e-learningové programy
  3. Průběžná podpora aplikace poznatků v praxi a rozšiřování znalostí formou systematické on-line komunikace (e-mail, internet)
  4. Certifikace pro jednotlivé úrovně vzdělávání založené na systému testů vnitřně uznávaná v oboru cestovního ruchu.
Školicí program pro zaměstnavatele bude zaměřen na:
  1. Marketing management.
  2. Řízení konkurenceschopnosti v praxi formou počítačové simulace podnikání prostřednictvím software "X-Market".
Školicí program pro zaměstnance bude zaměřen na: a. Komunikační dovednosti a jednání se zákazníkem. b. Práci s internetem. c. Reklamu a propagaci - interaktivní školení. Trvalá podpora rozvoje pro zaměstnavatele a zaměstnance se bude sestávat z:
  1. E-learningový program pro opakování a rozvoj znalostí.
  2. Internetová a e-mailová poradna.
  3. Informační servis - poskytování pravidelného souhrnu důležitých informací a novinek z oboru pro zaměstnavatele.
  4. Tréninkový workshop zaměřený na rozvoj prodejních dovedností pro zaměstnance.
V rámci programu 1) předpokládáme zapojení cca 180 manažerů a zaměstnavatelů a cca 180 zaměstnanců cestovních kanceláří a agentur ze všech regionů České republiky (kromě Prahy). Školení bude probíhat regionálně v malých skupinách.
Rozsah programu 2) určeného na rozvoj jazykových znalostí je následující:
V zájmu dodržení jednotné metodiky vzdělávání při zapojení velkého počtu účastníků projektu (1000 účastníků) jsme pro jazykové vzdělávání zvolili e-learningovou formu. Metodologie e-learningového vzdělávání se zaměřením na zaměstnavatele i zaměstnance cestovních kanceláří a agentur bude odpovídat metodologii projektu " Jazykové vzdělávání pracovníků cestovního ruchu v Praze" (program JPD 3, opatření 4.3), který byl v dubnu 2005 doporučen k financování a jehož začátek je plánován na červen 2005. Na tomto projektu se bude podílet stejný partner, jazyková škola Ars Linguarum.
Výuka bude připravena pro tyto nejvíce žádané jazyky:
  • angličtina
  • němčina
  • francouzština.
Kurzy budou dvousemestrové a budou ukončeny závěrečným testem. Všichni úspěšní absolventi projektu obdrží certifikát vnitřně uznávaný všemi členy Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Ceritifikát bude mít stejnou formu jako certifikát vydávaný v rámci projektu jazykového vzdělávání pracovníků CR v Praze, ponese název projektu, název a stručný obsah absolvovaných kurzů.
Na závěr projektu bude provedena oborová průřezová analýza cestovního ruchu (cestovních kanceláří a agentur) zjišťující dopady projektu. Výstupem této analýzy bude porovnání parametrů sledovaných v analýze z roku 2004.
Žadatel (AČCKA) je neziskovovou organizací a je tedy subjektem, na který se nevztahují pravidla o poskytování veřejné podpory. Příjemci podpory budou zaměstnanci a zaměstnavatelé malých a středních firem (cestovních kanceláří a agentur) . Podíl podpory na vzdělání účastníků z jednotlivých firem nepřekročí částku 100 000 Kč na jednu firmu.