LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003


Zpět


Vzdělávání zaměstnanců společnosti Barum Continental spol. s r.o. a spolupracujících franchízových partnerů z celé ČR

Příjemce Profima Effective, s.r.o.
Datum zahájení realizace 1.4.2006
Datum ukončení realizace 31.3.2008
Číslo projektu 0133
Celková výše finanční podpory 11 121 293 Kč

Nadregionální projekt Vzdělávání zaměstnanců společnosti Barum Continental spol. s r.o. a jejich franchizových partnerů (61 samostatných malých firem - pneuservisů) z celé ČR je komplexním systémem rozvoje lidských zdrojů v oblasti prodejní a distribuční sítě zaměřeným na prohloubení kvalifikace zaměstnanců v oblasti obchodních a komunikačních dovedností. Cíle projektu budou naplněny prostřednictvím vzděl. kurzů, které jsou klíčovými aktivitami tohoto projektu, systémem koučování přímo na prodejnách a servisech při aplikaci poznatků ze vzdělávacích kurzů a systémem kontrolních Mystery shoppingů (tzv. tajný nákup) - forma kontroly účinnosti a efektivity vzdělávání. Cílovou skupinou je 457 zaměstnanců franchizových partnerů a obchodní divize společnosti Barum Continental spol. s r.o.
Údaje vyplývající z analýzy (viz příloha projektu), kterou provedl předkladatel projektu (Profima Effective s.r.o.), jednoznačně vykazují zásadní nedostatky u zaměstnanců právě v těchto dovednostech a ukazují potřebu v jejich zdokonalení. Projekt se tedy zaměřuje na zaměstnance těchto pracovních pozic:

  • vedoucí prodejen: 44
  • prodejci: 88
  • servisní mechanici: 88
  • přejímací technici: 12
  • obchodní zástupci: 44
  • pracovníci centrály: 15
  • regionální management: 15
  • prodejci a servisní mechanici (franchizoví partneři): 87
  • vedoucí prodejen (franchizoví partneři): 47
  • proškolení koučů: 2
  • koučování personálu ve stávajících a nových prodejnách: proškolení kouči provedou kontrolu a vedení prodejního personálu (250 osob) ve stávajících a 8 nových prodejnách (40 zaměstnanců)
Všichni zaměstnanci a partneři se zúčastní školení v obchodních a komunikačních dovednostech. Každý kurz bude specificky zaměřen na danou pracovní pozici a také na odpovídající požadavky na zaměstnance.
Obsahem vzdělávacího projektu jsou systematické interaktivní kurzy komunikace se zákazníkem, obchodní dovednosti, psychologie prodeje, typologie zákazníků, prezentační dovednosti, týmová role vedoucích pracovníků a prodejců, koučování koučů a prodejců, provedení kontrolních a závěrečných Mystery shoppingů. Podrobné obsahy vzdělávacích kurzů pro každou skupinu zaměstnanců jsou uvedeny v přílohách projektu.
Vzdělávací projekt je zaměřen na prohloubení a zdokonalení těchto klíčových dovedností:
Komunikační dovednosti - posílí schopnosti správné komunikace při jednání s klienty, nadřízenými i podřízenými a kolegy. Účastníci se seznámí se zásadami verbální a neverbální komunikace, účinného přesvědčování, asertivního chování - zdravého sebeprosazení. Pomocí komunikačních aktivit a praktického výcviku si zdokonalí komunikační návyky a uplatnění komunikačních pravidel v praxi, vyzkouší si jak přijímat kritiku, reklamace a jak na ně reagovat, kdy a jak uzavírat přijatelný kompromis, jak řešit a předcházet konfliktům a hájit dobré jméno své firmy.
Obchodní dovednosti - cílem je naučit účastníky správnému vystupování, podpořit jejich sebedůvěru, vyhledávání a kontaktování zákazníků a získávání informací o nich. Velký důraz je kladen na komunikaci se zákazníky a zvládání námitek a argumentaci (např. námitky o ceně), uzavírání obchodu. Účastníci se naučí rozlišovat typy úspěšných prodejů a jednání s obtížnými či náročnými zákazníky a jsou navedeni, jak přivést obchodní jednání k úspěšnému uzavření obchodu. Výcvik je doplněn videofilmy a videotréninkem se zpětnou vazbou směrem k účastníkům vzdělávání.
Prohloubení kvalifikace zaměstnanců bude mít vliv na zvýšení adaptability zaměstnanců, stabilitu společností a zvýší uplatnitelnost zaměstnanců na trhu práce. Kvalitní a vysoce kvalifikovaný zaměstnanec je úspěchem každé firmy. Investice do lidských zdrojů podpoří růst firem a zkvalitnění jejich služeb, což se odrazí na zvýšení počtu spokojených zákazníků.
Zasažené regiony - rovnoměrné zastoupení všech krajů (příloha).
Veřejná podpora se bude posuzovat podle blokové výjimky v souladu s Rozhodnutím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č.j. VP/S 81/04 - 160.