Příjemce | Penny Market, s.r.o. |
Datum zahájení realizace | 1.1. 2007 |
Datum ukončení realizace | 30.8.2008 |
Číslo projektu | 0093 |
Celková výše finanční podpory | 2 845 185 Kč |
Cílem a obsahem předkládaného celostátního projektu je zavedení koncepčního systému dalšího vzdělávání v klíčových kompetencích do společnosti Penny Market s.r.o., tedy zavedení průběžného zvyšování adaptability jejich zaměstnanců na probíhající změny ekonomických a technologických podmínek. Vyšší kvalifikace umožní zaměstnancům snáze nalézt uplatnění ať už ve společnosti Penny Market nebo kdekoli jinde na trhu práce. Společnost sama pak očekává přínos v celkovém zvýšení své konkurenceschopnosti prostřednictvím zvýšení produktivity a flexibility jednotlivých zaměstnanců.
Očekávaných efektů bude dosaženo prostřednictvím výuky odborných znalostí a tréninku kompetencí, které jsou pro uplatnění se na současném trhu naprosto nezbytné. Zvyšování kvalifikace bude zčásti zajišťovat sám zaměstnavatel, který zná potřeby svých zaměstnanců a zčásti bude zajištěno kvalifikovaným dodavatelem.
Podstatným přínosem projektu je zvýšení dostupnosti dalšího vzdělávání také těm skupinám zaměstnanců, které mají ke zvyšování své kvalifikace obecně velmi málo příležitostí (především vzhledem ke své socioekonomické situaci a s tím souvisejícím nedostatkem motivace). Jedná se zejména o pracovníky u pokladen, kterým bude nabídnuta jedinečná příležitost k zahájení svého kariérního postupu. Motivací bude jednak systém hodnocení a vyhlašování nejlepších pracovníků, z nichž jsou zpravidla vybíráni hlavní pokladní a vedoucí prodejen a také sama skutečnost, že přístup k zákazníkovi, komunikace obecně a práce s počítačem patří mezi nejdůležitější klíčové kompetence, které otevírají dveře k úspěchu v prakticky libovolné oblasti současného trhu práce.
Vzdělávat se budou všechny úrovně organizační struktury a to na území celé České Republiky (kromě Prahy), od pracovníků u pokladen, přes vedoucí prodejen, oblastní vedoucí až po management společnosti. Celkem se projektu zúčastní přes 2042 zaměstnanců.
Vzdělávací aktivity pro pracovníky u pokladen a vedení prodejen se stanou součástí pracovní náplně příslušných zaměstnanců. Z oblastních a celorepublikových manažerů společnosti budou vybráni jednotlivci na základě hodnotících pohovorů a potřeb společnosti.
Stručný přehled vzdělávacích aktivit:
Kursy pro pokladní:
Zásady správného chování a vystupování vůči zákazníkům
Řešení konfliktních situací ve vztahu k zákazníkům
Verbální i neverbální komunikace
Základy práce na PC
Kursy pro vedení prodejen (vedoucí, zástupci, hlavní pokladní):
Plánování optimálního nasazení zaměstnanců na prodejně
Zásady řešení konfliktů na pracovišti i ve vztahu k zákazníkům
Nepříjemné pohovory
Stanovování priorit a postupů prací vzhledem k vykonávané funkci
Týmová práce a motivace podřízených
Zásady delegování ve spojení s týmovou prací a motivací
Kursy pro oblastní vedoucí a pro management:
(Pro oblastní vedoucí bude probíraná látka rozvržena do 6 dní, zatímco pro management, který probere problematiku do větší hloubky, bude níže zmíněným tématům vyhrazeno 8 dní.)
Příprava a vedení porad
Role manažera a styly vedení
Typologie lidí a osobnostní typy, motivace
Koučování jako vyšší styl řízení
Předkladatel a realizátor projektu, společnost Penny Market, s.r.o., žádá v souvislosti s předloženým projektem o tzv. podporu malého rozsahu (de minimis), která umožní zavést systém pravidelného vzdělávání, jenž je pro adaptabilitu na neustále se měnící podmínky zcela nezbytný. Jako významný český zaměstnavatel, který vykazuje relativně vysokou fluktuaci zaměstnanců na nižších úrovních organizační struktury (pracovníci u pokladen), předkladatel věří, že projekt napomůže nastartovat proces zvyšování kvalifikace a produktivity práce nejen jeho dlouhodobých zaměstnanců, ale může se také stát odrazovým můstkem pro nezanedbatelné množství ostatních, kteří se rozhodnou uplatnit nabyté znalosti jinak, než jako zaměstnanci společnosti Penny Market s.r.o.