- ÚVOD
- ZÁKLADNÍ CÍLE A ZÁSADY REFORMY
2.1 Jaký chceme stát a jakou veřejnou správu
2.2 Cíle reformy
2.3 Principy postupu reformy
2.4 Současné priority
2.5 Časová dimenze reformy
- EVROPSKÁ DIMENZE REFORMY - PŘÍPRAVA NA
ČLENSTVÍ V EU
3.1 Celkové požadavky na úroveň české veřejné správy
3.2 Harmonizace práva
3.3 Posílení kapacity veřejné správy na vybraných úsecích
3.4 Implementace
3.5 Podpora a kontrola ze strany EU
3.6 Příprava na negociace
3.7 Informační podpora přípravy na členství
3.8 Příprava účasti ČR na práci a řízení EU
3.9 Řízení a koordinace příprav na členství
- DECENTRALIZACE STÁTNÍ SPRÁVY A ÚZEMNĚ -
SPRÁVNÍ REFORMA
4.1 Cíle, principy, priority
4.2 Změny v postavení a organizaci státní správy a územní samosprávy
4.3 Vytvoření funkční správy na úrovni obcí
4.4 Kraje a krajská veřejná správa
4.5 Vztah státní správy a územní samosprávy
4.6 Zájmová samospráva
- REFORMA KLÍČOVÝCH PROCESŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ
5.1 Strategické řízení
5.2 Normotvorné a legislativní procesy
5.3 Regulační procesy
5.4 Řízení veřejného sektoru a správa veřejného majetku
5.5 Rozhodovací a komunikační procesy ve vztazích s občany
- REFORMA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÉ SPRÁVY
6.1 Hlavní souvislosti a principy
6.2 Vliv decentralizace a územně-správní reformy na veřejné finance
6.3 Změny principů a metodiky veřejných rozpočtů
6.4 Finanční kontrola
6.5 Sbližování způsobu financování veřejné správy s požadavky EU
- ZDOKONALOVÁNÍ ORGANIZACE A ŘÍZENÍ VE VEŘEJNÉ
SPRÁVĚ
7.1 Zdokonalování organizace a fungování ústředních
orgánů státní správy
7.2 Zlepšování koordinace
7.3 Využívání informačních a komunikačních systémů
7.4 Operativní řízení a styl práce
7.5 Vnitřní kontrola a hodnocení dosahovaných výsledků
7.6 Zhospodárňování správních procesů
7.7 Zabezpečení rozvoje organizace a řízení ve veřejné správě
- SEKTOROVÉ REFORMY
8.1 Postavení a obsah sektorových reforem
8.2 Zásady a formy provádění
8.3 Mezisektorová koordinace sektorových reforem
- REFORMA ŘÍZENÍ A ROZVOJE LIDSKÝCH ZDROJŮ
9.1 Zákon o státní službě
9.2 Regulace počtu státních zaměstnanců a jejich odměňování
9.3 Právní, platové a sociální poměry zaměstnaců územních samospráv
9.4 Personální řízení
9.5 Profesionální etika a potírání korupce
9.6 Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě
- POSÍLENÍ DEMOKRATICKÉ KONTROLY VEŘEJNÉ
SPRÁVY
10.1 Právo na informace a povinnost veřejné správy
informovat o své činnosti
10.2 Kontrola veřejné správy Parlamentem a zastupitelstvy územních samospráv
10.3 Správní soudnictví
10.4 Stížnosti
10.5 Ombudsman
10.6 Nejvyšší kontrolní úřad
- ORGANIZACE A ŘÍZENÍ PROCESU REFORMY
11.1 Řízení reformy na vládní úrovni
11.2 Řízení sektorových reforem
11.3 Řízení územně-správní reformy
11.4 Řízení reforem klíčových procesů
11.5 Řízení reformy státní služby a rozvoje lidských zdrojů
11.6 Vytvoření odborné základny pro zdokonalování veřejné správy
11.7 Využívání externích poradenských služeb
11.8 Informování o reformě a marketing reformy
11.9 Náklady a financování reformy
11.10 Monitoring a hodnocení postupu reformy
- RÁMCOVÝ ČASOVÝ PLÁN REFORMY
12.1 Bezprostřední úkoly
12.2 Krátkodobé úkoly
12.3 Střednědobé úkoly
- ZÁVĚR
13.1 Závěrečný komentář NVF
13.2 Jak dále pracovat s návrhem strategie reformy
Seznamy spolupracovníků