NVF Phare


Projekt Phare "Zdokonalování veřejné správy - fáze 1"

Návrh strategie reformy veřejné správy České republiky

Říjen 1998

OBSAH

 

  1. ÚVOD
  2. ZÁKLADNÍ CÍLE A ZÁSADY REFORMY
  3. 2.1 Jaký chceme stát a jakou veřejnou správu
    2.2 Cíle reformy
    2.3 Principy postupu reformy
    2.4 Současné priority
    2.5 Časová dimenze reformy

  4. EVROPSKÁ DIMENZE REFORMY - PŘÍPRAVA NA ČLENSTVÍ V EU
  5. 3.1 Celkové požadavky na úroveň české veřejné správy
    3.2 Harmonizace práva
    3.3 Posílení kapacity veřejné správy na vybraných úsecích
    3.4 Implementace
    3.5 Podpora a kontrola ze strany EU
    3.6 Příprava na negociace
    3.7 Informační podpora přípravy na členství
    3.8 Příprava účasti ČR na práci a řízení EU
    3.9 Řízení a koordinace příprav na členství

  6. DECENTRALIZACE STÁTNÍ SPRÁVY A ÚZEMNĚ - SPRÁVNÍ REFORMA
  7. 4.1 Cíle, principy, priority
    4.2 Změny v postavení a organizaci státní správy a územní samosprávy
    4.3 Vytvoření funkční správy na úrovni obcí
    4.4 Kraje a krajská veřejná správa
    4.5 Vztah státní správy a územní samosprávy
    4.6 Zájmová samospráva

  8. REFORMA KLÍČOVÝCH PROCESŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ
  9. 5.1 Strategické řízení
    5.2 Normotvorné a legislativní procesy
    5.3 Regulační procesy
    5.4 Řízení veřejného sektoru a správa veřejného majetku
    5.5 Rozhodovací a komunikační procesy ve vztazích s občany

  10. REFORMA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÉ SPRÁVY
  11. 6.1 Hlavní souvislosti a principy
    6.2 Vliv decentralizace a územně-správní reformy na veřejné finance
    6.3 Změny principů a metodiky veřejných rozpočtů
    6.4 Finanční kontrola
    6.5 Sbližování způsobu financování veřejné správy s požadavky EU

  12. ZDOKONALOVÁNÍ ORGANIZACE A ŘÍZENÍ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ
  13. 7.1 Zdokonalování organizace a fungování ústředních orgánů státní správy
    7.2 Zlepšování koordinace
    7.3 Využívání informačních a komunikačních systémů
    7.4 Operativní řízení a styl práce
    7.5 Vnitřní kontrola a hodnocení dosahovaných výsledků
    7.6 Zhospodárňování správních procesů
    7.7 Zabezpečení rozvoje organizace a řízení ve veřejné správě

  14. SEKTOROVÉ REFORMY
  15. 8.1 Postavení a obsah sektorových reforem
    8.2 Zásady a formy provádění
    8.3 Mezisektorová koordinace sektorových reforem

  16. REFORMA ŘÍZENÍ A ROZVOJE LIDSKÝCH ZDROJŮ
  17. 9.1 Zákon o státní službě
    9.2 Regulace počtu státních zaměstnanců a jejich odměňování
    9.3 Právní, platové a sociální poměry zaměstnaců územních samospráv
    9.4 Personální řízení
    9.5 Profesionální etika a potírání korupce
    9.6 Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě

  18. POSÍLENÍ DEMOKRATICKÉ KONTROLY VEŘEJNÉ SPRÁVY
  19. 10.1 Právo na informace a povinnost veřejné správy informovat o své činnosti
    10.2 Kontrola veřejné správy Parlamentem a zastupitelstvy územních samospráv
    10.3 Správní soudnictví
    10.4 Stížnosti
    10.5 Ombudsman
    10.6 Nejvyšší kontrolní úřad

  20. ORGANIZACE A ŘÍZENÍ PROCESU REFORMY
  21. 11.1 Řízení reformy na vládní úrovni
    11.2 Řízení sektorových reforem
    11.3 Řízení územně-správní reformy
    11.4 Řízení reforem klíčových procesů
    11.5 Řízení reformy státní služby a rozvoje lidských zdrojů
    11.6 Vytvoření odborné základny pro zdokonalování veřejné správy
    11.7 Využívání externích poradenských služeb
    11.8 Informování o reformě a marketing reformy
    11.9 Náklady a financování reformy
    11.10 Monitoring a hodnocení postupu reformy

  22. RÁMCOVÝ ČASOVÝ PLÁN REFORMY
  23. 12.1 Bezprostřední úkoly
    12.2 Krátkodobé úkoly
    12.3 Střednědobé úkoly

  24. ZÁVĚR
  25. 13.1 Závěrečný komentář NVF
    13.2 Jak dále pracovat s návrhem strategie reformy

    Seznamy spolupracovníků