Rámcový časový plán byl navržen s nestejnou mírou konkrétnosti
a podrobnosti u různých témat s ohledem na to, jak daleko se je podařilo v návrhu
strategie propracovat, a s vědomím, že časový plán se bude průběžně vyhodnocovat
a dále aktualizovat a upřesňovat. Jde o plán předběžný a rámcový, nikoliv
definitivní a detailní.
V členění navrhovaných opatření se rámcový plán v zásadě
drží osnovy návrhu strategie a odkazuje na jednotlivé kapitoly textu. Opatření na
sebe navazují a jsou součástí kontinuálních procesů změn, což respektujeme jejich
zařazením do příslušných tématických okruhů. V rámcovém plánu nejsou obsaženy
změny typu nového stylu práce, hodnot, postojů, způsobů jednání, apod. které
nelze "realizovat" jako termínované úkoly. Tyto změny budou cíleně
sledovány řadou opatření týkajících se rozvoje lidských zdrojů, úlohy,
odpovědnosti a stylu práce vedoucích pracovníků apod.
Kapitola |
Úkol |
Termín |
2,11 |
Dokončit diskuze a formulovat strategii reformy |
|
2 |
Zajistit základní politický konsenzus o reformě |
|
2,11 |
Přijmout vládní dokument ke strategii |
|
2,11 |
Ustavit vládní výbor pro řízení reformy |
|
2,11 |
Ustavit a personálně zabezpečit útvary řídící a
koordinující reformu jako celek a na rozhodujících místech státní správy |
|
11 |
Vypracovat plán realizace reformy a zorganizovat
jednotlivé reformní projekty |
|
9,11 |
Školit hlavní aktéry reformy |
|
2,11 |
První fáze informační kampaně o reformě |
|
9 |
Projektová studie systému vzdělávání (předběžná
verze) |
|
8,11 |
Vypracovat osnovu a metodický návod pro sektorové reformy |
|
8 |
Formulovat sektorové strategické programy reformy |
|
Kapitola |
Úkol |
Termín |
Příprava na členství v EU |
3 |
Pokračovat v harmonizaci práva |
|
3 |
Posílit kapacity na úsecích krátkodobých priorit dle
Partnerství pro vstup |
|
3 |
Výstavba institucí a kompetencí pro regionální a
strukturální politiku EU |
|
3 |
Příprava na negociace a první fáze negociací |
|
3 |
Informační podpora přípravy na členství |
|
|
Decentralizace státní správy a
územně-správní reforma |
4 |
Širší diskuze návrhu koncepce a přijetí vládní
koncepce |
|
4 |
Přijmout příslušné zákony a prováděcí předpisy k
zřízení krajské správy, vymezení kompetencí a k volbám do zastupitelských
orgánů |
|
4,11 |
Zajistit řízení, koordinaci a odbornou a materiální
podporu provádění |
|
4 |
Analyzovat situaci obcí a obecní správy; doporučit
řešení problému dezintegrace |
|
|
Reforma klíčových procesů |
5 |
Ustavit pracoviště pro strategická studia při vládě a
v resortech |
|
5 |
Zpracovat sektorové rozvojové koncepce a strategie |
|
5 |
Posílit kapacity pro legislativní a jiné normotvorné
procesy |
|
5 |
Vydat pokyny a zahájit odbornou přípravu pro
zkvalitnění normotvorby |
|
5 |
Posílit finanční regulace |
|
5 |
Připravit a vyhlásit program regulatorní reformy |
|
5,10 |
Stanovit odpovědnost za celkový rozvoj systému kontrol |
|
5,10 |
Analyzovat stávající systém kontrol a připravit návrhy
na odstranění mezer a zvýšení účinnosti kontrol |
|
5 |
Zpracovat a přijmout koncepci a předpisy pro řízení
veřejného sektoru a správu veřejného majetku |
|
5 |
Revidovat právní úpravu správního řízení |
|
5 |
Přijmout program zlepšování komunikace s veřejností a
zahájit jeho realizaci |
|
|
Reforma financování |
6,4 |
Provést změny veřejných financí v souvislosti s
územně-správní reformou |
|
6 |
Posílit finanční kontrolu |
|
3,6 |
Vybudovat systém finančních kontrol pro strukturální
fondy EU |
|
|
Zdokonalování organizace a řízení |
7 |
Provést hloubkovou analýzu fungování
vládních a ústředních orgánů a realizovat její doporučení |
|
7 |
Realizovat opatření ke zlepšení
koordinace |
|
7 |
Koncepce, institucionální zabezpečení
a směrnice pro využívání IT |
|
7,11 |
Institucionálně a odborně zabezpečit
rozvoj organizace a řízení |
|
|
|
|
Sektorové reformy |
8 |
Plnit krátkodobé úkoly všech
sektorových reforem |
|
|
|
|
Reforma řízení a rozvoje lidských
zdrojů |
9 |
Školení na podporu reformy |
|
9 |
Přijmout koncepci řízení a rozvoje
lidských zdrojů |
|
9 |
Přijmout zákon o státní službě a
program jeho implementace |
|
9 |
Uspořádat právní, platové a
sociální poměry zaměstnanců samosprávy |
|
9 |
Vypracovat a přijmout etický kodex a
charty veřejných služeb |
|
9 |
Přijmout koncepci soustavy vzdělávání
a zahájit výstavbu soustavy |
|
9 |
Založit a budovat Institut veřejné
správy (1. fáze) |
|
9 |
Koncepčně dotvořit a posílit Institut
místní správy |
|
|
|
|
Posílení demokratické kontroly |
10 |
Dotvořit legislativu zaručující právo
na informace a povinnost veřejné správy informovat |
|
10 |
Reforma správního soudnictví a nová
úprava stížností |
|
10 |
Zřídit ombudsmana |
|
|
|
|
Organizace a řízení reformy |
11 |
Organizačně zabezpečit střednědobé
úkoly a projekty reformy |
|
11 |
Informovat o reformě |
|
11 |
Monitoring a hodnocení procesu reformy |
|
|
|
|
Kapitola |
Úkol |
Příprava na členství v EU |
3 |
Dokončit harmonizaci práva |
3 |
Posílit kapacity na úsecích střednědobých priorit dle
Partnerství pro vstup |
3,4 |
Dokončit výstavbu institucí a kompetencí pro
regionální a strukturální politiku EU |
3 |
Vytvářet kapacity pro implementaci acquis po
přijetí ČR do EU |
3 |
Pokračování a dokončení negociací, včetně podpory
negociačního týmu |
3 |
Informační podpora přípravy na členství |
3 |
Příprava účasti ČR na práci a řízení EU po
přijetí |
|
|
Decentralizace státní správy a
územně-správní reforma |
4 |
Dokončit uspořádání krajských správních orgánů |
4 |
Dokončit nové uspořádání státní správy na 1. stupni |
4 |
Příprava a provedení voleb do krajských a místních
zastupitelských orgánů |
4 |
Monitorovat vývoj struktury obcí a výkon obecní
samosprávy a státní správy na 1. stupni; šířit dobré zkušenosti |
|
|
Reforma klíčových procesů |
5 |
Realizovat program regulatorní reformy |
5,10 |
Zhodnotit účinnost kontrol a dobudovat kontrolní systém |
5 |
Realizovat novou koncepci řízení veřejného sektoru a
správy veřejného majetku |
5 |
Přizpůsobit předpisy a praxi zadávání veřejných
zakázek standardům EU |
5 |
Realizovat program zlepšování komunikace s veřejností |
|
|
Reforma financování |
6 |
Modernizovat metodiku veřejných rozpočtů |
6 |
Dokončit reformu veřejných financí v souladu s
direktivami EU |
6,10 |
Dokončit reformu systému finačních kontrol |
6 |
Dokončit výstavbu systému pro správu, využívání a
kontrolu strukturálních fondů EU |
|
|
Zdokonalování organizace a řízení |
7 |
Hlubší analýza efektivnosti a hospodárnosti veřejné
správy a zahájení realizace programu úspor |
7 |
Průběžná racionalizace a zhospodárňování správy |
|
|
Sektorové reformy |
8 |
Plnění střednědobých úkolů všech sektorových
reforem |
|
|
Reforma řízení a rozvoje lidských zdrojů |
9 |
Dokončit výstavbu systému personálního řízení |
9 |
Realizovat nový systém státní služby a obdobný systém
pro zaměstnance územních samospráv |
9 |
Dokončit výstavbu Institutu veřejné správy a jeho
programů |
|
|
Posílení demokratické kontroly veřejné
správy |
10 |
Zavést systém skládání účtů veřejné správy na
úsecích širšího veřejného zájmu |
10 |
Vyhodnotit účinnost právních regulací v oblasti kontrol
a přijmout potřebná opatření |
|
|
Organizace a řízení reformy |
11 |
Aktualizovat strategii reformy |
11 |
Informovat o reformě |
11 |
Monitoring a hodnocení procesu reformy |
11 |
Konečné vyhodnocení reformy, zpráva o reformě, návrhy
na další modernizaci veřejné správy |