LIDÉ JSOU NAŠE NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ ISO 9001:2000   ISO 10006:2003

Aktuality

Na této stránce naleznete informace o vybraných aktuálních událostech a publikacích týkajících se vzdělávání, zaměstnanosti a rozvoje lidských zdrojů

29.2.2008

   Working Paper
OECD vydala publikaci Assessment of learning outcomes in higher education (a comparative review of selected practices) zabývající se hodnocením výsledků vzdělávání a srovnatelností jeho skutečných dopadů na rozvoj schopností a znalostí studentů a absolventů vysokých škol. Publikace je reakcí na zvyšující se tlak veřejnosti na poskytování informací o kvalitě výuky na vysokých školách a na nedostatečnou výpovědní hodnotu indikátorů, které vysoké školy používají v současnosti (výzkumné aktivity a výstupy, články publikované v recenzovaných časopisech a jiné).
26.11.2007

   Studie
Evropská komise vydala studii Employment in Europe 2007, devatenáctou přehledovou zprávu o vývoji na trhu práce v EU 25 a v přidružených zemích. V tomto roce zpráva zaměřena na témata pracovní kariéry v souvislosti s životním cyklem, flexicurity a vývoje nákladů práce v evropských zemích. Plná verze zprávy je dostupná v angličtině, závěry budou přeloženy do jazyků všech členských zemí.
31.10.2007

   Ročenka
CES VŠEM + NOZV-NVF vydalo publikaci Ročenka konkurenceschopnosti České republiky 2006-2007. Ročenka je koncipována jako základní přehledový informační zdroj pro širší veřejnost, který obsahuje vybrané ukazatele ve čtyřech základních okruzích ovlivňujících konkurenceschopnost ekonomiky: Makroekonomická výkonnost a stabilita, Institucionální kvalita, Inovační výkonnost, Kvalita lidských zdrojů. Publikace klade důraz na globální kontext konkurenceschopnosti a její strukturální charakteristiky sledované na odvětvové a regionální úrovni.
18.9.2007

   Studie
Opět vychází publikace OECD Education at a glance 2007. Vydání letošní rok se věnuje především terciárnímu vzdělávání a ukazuje, že přes jeho prudký rozvoj se doposud nezdá, že by docházelo k inflaci vzdělání. Poprvé je věnována pozornost také problematice efektivity vzdělávání. Studie upozorňuje, že bude nutné vynaložit určité úsilí, pokud má vzdělávání projít stejnou reformou typu hodnota-za-peníze, k jaké došlo v ostatních profesích.
22.12.2006

   Studie
Evropská komise vydala Employment in Europe 2006, osmnáctou edici přehledové zprávy o vývoji na trhu práce v EU 25 a v přidružených zemích. V tomto roce je zpráva zaměřena pět oblastí: evaluace aktivní politiky zaměstnanosti, va zba mezi lidskými zdroji, technickou změnou a ekonomickým růstem, flexicurita a geografická mobilita v EU. Plná verze zprávy je dostupná v angličtině, závěry jsou přeloženy do jazyků všech členských zemí.
Podzim 2006

   Studie
Vyšla zpráva Evropské observatoře zaměstnanosti EEO Review: Autumn 2006. Jde o další vydání pravidelných tématických zpráv, které EEO vytváří na základě příspěvků od národních korespondentů. Toto číslo je věnováno aktuálním otázkám tzv. flexicurity, tj. konceptu, který vyjadřuje spojení flexibility s ochranou (security) zaměstnanců na trhu práce.
12.9.2006

   Studie
Vyšla publikace Education at a glance 2006. Jedná se o ročenku OECD, která informuje o vzdělávacích systémech v členských zemích OECD. Publikace obsahuje širokou škálu indikátorů, které umožňují srovnávání mezi jednotlivými zeměmi, a poskytují informace o tom, kdo se účastní vzdělávání, jaké jsou náklady na vzdělávání, jak fungují vzdělávací systémy a jakých výsledků je dosahováno.
4.6.2006

   Zákon
Ve Sbírce zákonů byl zveřejněn Zákon č.179/2006 Sb. o uznávání výsledků dalšího vzdělávání, který stanovuje, jakým způsobem a za jakých podmínek je možné získat úplnou nebo dílčí kvalifikaci pro výkon určitého povolání. Zákon nabývá účinnosti 1.8.2007 s výjimkou vybraných ustanovení, která nabývají účinnosti dnem vyhlášení, tedy 4.6.2006.
19.5.2006

   Studie
Byla zveřejněna studie Perceptions of European Higher Education in Third Countries, která zkoumala možnosti, jak učinit terciární vzdělávání v EU atraktivní pro zájemce z nečlenských zemí. Studie je založena na výsledcích získaných z rozsáhlého dotazníkového šetření a individuálních rozhovorů se studenty a ostatními důležitými stakeholdry ze šesti cílových zemí (Čína, Indie, Mexiko, Brazílie, Rusko a Thajsko). Z komparativních důvodů byli do šetření zahrnuti i zahraniční studenti v USA. V rámci této studie byl zrealizován dosud nejrozsáhlejší průzkum, kterého se zúčastnilo okolo 20 tisíc respondentů.
16.5.2006

   Studie
Evropská komise vydala zprávu Progress Towards The Lisbon Objectives in Education and Training. Je to již o třetí výroční zprávu založenou na využití 29 ukazatelů a 5 benchmarků mapujících situaci a pokrok ve vzdělávání v 31 zemích (EU, přistupující státy, kandidátské státy a státy EHP). Zpráva je strukturována podle tří strategických cílů Lisabonského procesu týkajících se (a) kvality a efektivnosti vzdělávacích systémů, (b) přístupu ke vzdělávání, (c) otevřenosti systémů širšímu světu. Specifická pozornost je věnována celoživotnímu učení a předčasným odchodům ze vzdělávání.
10.5.2006

   Zpráva
Evropská komise vydala sdělení pro Radu a Evropský parlament The Modernisation Agenda for Universities: Education, Research and Innovation, ve kterém uvádí 9 oblastí, v nichž by mělo dojít ke změnám, aby byly evropské univerzity schopny napomáhat vytvoření skutečné znalostní ekonomiky. Prvořadou ambicí musí být to, aby univerzity dosáhly špičkové úrovně vzdělávání a výzkumu.
20.4.2006

   Ročenka
CES VŠEM společně s NOZV NVF vydaly publikaci Ročenka konkurenceschopnosti české ekonomiky 2005 - Analýza, která se zabývá komparací ČR a se zeměmi EU z hlediska makroekonomické výkonnosti a stability, institucionální kvality, inovační výkonnosti a kvality lidských zdrojů.
10.3.2006

   Konference
Konference Mobility and the Emergence of European Identity among National and Foreign Citizens in the EU byla zaměřena na prezentaci výsledků projektu, který zkoumal tři rozhodující aspekty mobility uvnitř EU: (a) podmínky a motivy mobility uvnitř EU, (b) vliv vnitřní mobility na kvalitu života a individuální perspektivy migrujícího, (c) postoje migrantů k institucím EU a jejich identifikace s EU.
2006

   Studie
OECD vydalo publikaci Live Longer, Work Longer, která se zabývá problematikou zaměstnávání starších osob, překážkami a barierami na straně starších osob i zaměstnavatelů a podmínkami pro zlepšení zaměstnatelnosti těchto osob. Jsou uváděny i příklady dobré praxe z jednotlivých zemí.
24.2.2006

   Zpráva
Evropská komise vydala ""Zprávu o rovnosti žen a mužů - 2006"",
která podává přehled vývoje politik a legislativy týkající se rovnosti mužů a žen, mapuje stávající rozdíly v jejich postavení na trhu práce a ve společnosti obecně a vymezuje, na co by měly členské státy EU soustředit pozornost, aby se zlepšilo rovné postavení mužů a žen.
3. 11. 2005

   Seminář
MPO pořádá seminář "Příklady úspěšné spolupráce podniků a škol", na kterém budou prezentovány příklady úspěšné spolupráce podniků a škol. Cílem semináře je poskytnout inspiraci podnikatelským subjektům a vzdělávacím institucím pro navázání vzájemných kooperativních vztahů.
19.10. 2005

   Studie
Evropská komise vydala Employment in Europe 2005. Je to již 17 edice přehledové zprávy o vývoji na trhu práce v EU 25 a v přidružených zemích. V tomto roce je zpráva zaměřena na realizaci Evropské strategie zaměstnanosti ve třech oblastech: plná zaměstnanost, kvalita a produktivita práce, posilování sociální koheze. Zpráva je dostupná v angličtině, závěry budou přeloženy do jazyků všech členských zemí.
3.10. 2005

Výroční zpráva
MŠMT vydalo výroční zprávu o stavu vysokého školství v České republice za rok 2004. Výroční zpráva je rozdělena do dvou částí. První se zaměřuje na činnost vysokých škol, popisuje zejména strukturu soustavy vysokých škol, jejich řízení, vzdělávací, výzkumné a vývojové činnosti, hodnocení činnosti vysokých škol, jejich zapojení do mezinárodní spolupráce. Druhá část je věnována hospodaření vysokých škol, shrnuje jejich financování, zúčtování se státním rozpočtem, investiční rozpočet a jeho plnění.
září 2005

   Newsletter
Evropská observatoř zaměstnanosti (EEO) vydala další číslo svého pravidelného letáku, který shrnuje hlavní změny v politice trhu práce v zemích, které jsou EEO pokryty. Je zde využito srpnových zpráv korespondentů z jednotlivých zemí o změnách, ke kterým došlo ve druhém čtvrtletí roku 2005. Odráží se zde klíčové priority, které byly určeny na období let 2005 - 2008 ve společných směrnicích, které byly přijaty v červnu 2005.
září 2005

   Ročenka
OECD vydalo Education at a Glance 2005. Tato ročenka podává informace o vzdělávání ve státech OECD. Uvádí údaje o výsledcích mezinárodní studie PISA 2003, sleduje investice do vzdělávacího procesu, specifikuje možnosti studia v jednotlivých zemích a vliv jednotlivých faktorů na vzdělávací proces.
26. 8. 2005

   Konference
NOZV-NVF pořádá závěrečnou konferenci Evabcom - Hodnocení vývoje profesních kompetencí. Na konferenci budou prezentovány výsledky mezinárodního projektu s účastí velkých průmyslových koncernů, jehož cílem bylo ověřit a rozvinout metodické přístupy zaměřené na definování pracovních úkolů v moderních rychle se rozvíjejících profesích a na vyhodnocování stupně získávání profesních kompetencí v rámci přípravy studentů.
2005

   Studie
OECD vydalo publikaci SME and Entrepreneurship Outlook. Publikace je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá zejména rolí malých a středních podniků (MSP) a podnikání v ekonomikách jednotlivých zemí OECD, politikami zaměřenými na MSP a podnikání dále obsahuje dílčí tématické studie věnované např. podnikání žen či vzděláváním v Nizozemí zaměřeném na vzdělávání pro podnikání. Druhá část obsahuje profily jednotlivých zemí OECD.
2005

   Studie
OECD vydalo publikaci Promoting Adult Learning, která se zabývá účastí na vzdělávání dospělých, otázkami užitků plynoucích ze vzdělávání dospělých, financováním tohoto vzdělávání, problematikou kvality vzdělávání.
28.6. 2005

   Ročenka
CES VŠEM + NOZV-NVF vydalo elektronickou verzi publikace Ročenka konkurenceschopnosti České republiky 2005. Ročenka je koncipována jako základní přehledový informační zdroj pro širší veřejnost, který obsahuje vybrané ukazatele ve čtyřech základních okruzích ovlivňujících vývoj konkurenceschopnosti ekonomiky: Makroekonomická výkonnost a stabilita, Institucionální kvalita, Inovační výkonnost, Kvalita lidských zdrojů.