PDF verze PDF dokument

Editorial

PhDr. Miroslava Kopicová, ředitelka NVF

Milé čtenářky, milí čtenáři,

v prvním letošním vydání bulletinu Pro Futuro vás chceme podrobněji seznámit s činností pro Národní vzdělávací fond značně prestižní a také velmi zodpovědnou, kterou s úspěchem vykonává naše Centrum pro kvalitu a standardy v sociálních službách (CEKAS), jakožto certifi kační agentura Rady vlády pro koordinaci protidrogové politiky. Poskytovatelé služeb pro uživatele omamných a psychotropních látek v oblasti sekundární a terciární prevence mohou požádat o provedení místního šetření kvality poskytovaných služeb CEKAS, které se takto podílí na zajišťování systému certifi kací služeb pro uživatele drog v ČR. Cílem je zajistit kvalitu služeb a efektivní vynakládání peněz, jež jsou na činnost těchto služeb z veřejných zdrojů poskytovány. Dále se dočtete o mezinárodním projektu na podporu systému certifikací, a o vzdělávacím projektu pro pracovníky nízkoprahových sociálních služeb, na kterých se CEKAS výrazně podílí.

Patřičný prostor věnujeme v tomto čísle také výsledkům průzkumu k celoživotnímu vzdělávaní dospělých, který provedl tým Rozvoje lidských zdrojů v rámci mezinárodního projektu Towards a Lifelong Learning Society in Europe. V souvislosti s tímto tématem seznamujeme naše čtenáře i s výsledky výzkumů, které uskutečnil tým odborníků Národní observatoře zaměstnanosti a vzdělávání při NVF o bariérách, které brání dospělým účastnit se dalšího vzdělávání, a o motivacích pracovníků zůstávat v zaměstnání i ve vyšším věku. Jde tedy o problematiku, která vás bude, jak pevně doufám, zajímat a kde můžete nalézt i podněty pro vaši další práci.

Přeji si, aby se vám Pro Futuro dobře četlo a abyste si náležitě užili krásné jaro.

Vaše
Miroslava Kopicová

 

 

 

Obsah

Editorial

Aktuality z NVF

Certifikační agentura Rady vlády pro koordinaci protidrogové politiky (RVKPP)

Mezinárodní projekt podporující rozvoj systému certifikací

Vzdělávací projekt pro pracovníky nízkoprahových sociálních služeb České asociace streetwork

Formální vzdělávání dospělých - výsledky průzkumu

Co motivuje pracovníky setrvat v zaměstnání i ve vyšším věku?
Co brání dospělým v účasti na dalším vzdělávání?