Pro Futuro 2002/3

ISSN 1212-9739
Stáhnout bulletin ve formátu PDF Archív všech čísel Pošlete mail do redakce

 

 OBSAH 


 

Projekt Labyrint motivuje dospělé k učení

Celoživotní vzdělávání se leckdy může jevit jako složitý a záhadný labyrint, kde se lze ztratit či dokonce zabloudit. Aby se tak nestalo, aby se touha po učení dostala dospělým lidem takříkajíc do krve, o to se pokusil letošní 1. ročník projektu Labyrint. Jeho garanty byly Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů (ČSRLZ), Business Leaders Forum a Národní vzdělávací fond.

Projekt Labyrint
O výukové programy pro dospělé v učebnách ZŠ v Praze 4 byl 5. června 2002 mimořádný zájem.
Foto: archiv ČSRLZ

Smyslem iniciativy Labyrint bylo motivovat dospělé zájemce aspoň na jeden den pro aktivní vzdělávání. Dnem D se stal Den rozvoje a vzdělávání - 5.červen 2002. V tento den se na Základní škole v Praze 4, Horáčkově ulici, dvě desítky tříd změnily na učebny pro dospělé, kteří si zde na vlastní kůži vyzkoušeli přitažlivé, interaktivní metody výuky spojené s moderními technologiemi. Vyměnili si role s žáky školy, kteří se celý den o starší kolegy starali a pomáhali jim překonat úskalí třeba při prvním setkání s e-learningem. Několik stovek dospělých zájemců o Den vzdělávání odcházelo odpoledne spokojeno, mnozí zjistili, že učení nemusí bolet a že může život obohatit. NVF navíc 5.června uspořádal Den otevřených dveří. Jeho návštěvníci se podrobněji seznámili s posláním NVF a s odborníky diskutovali nejen o aktivitách NVF, ale i o problémech vzdělávání u nás a v zahraničí.

Den rozvoje a vzdělávání byl večer slavnostně zakončen v Betlémské kapli, kde vystoupili zástupci organizátorů a garantů této akce, za Českou společnost pro rozvoj lidských zdrojů její prezident František Mika, za Národní vzdělávací fond dr.Zdeněk Palán a za Business Leaders Forum ředitel Tomáš Nejedlo. Slavnostní atmosféru doplnila hudební vystoupení a přednáška profesora Bruce Carlsona z USA o organizačních změnách v řízení lidských zdrojů ve společnosti Tetra Pack v JAR.

 

(kaz)