Leonardo info 15/2005
 

 

Jak zlepšit image podniku

Logo Intermedia

Firma Free Art Records z Ostravy řídí od roku 2003 pilotní projekt Multimediální vzdělávací program z oblasti reklamy a médií pro malé a střední podniky. Cílem tohoto projektu je pomoci malým a středním podnikům zlepši jejich komerční komunikaci zaměřenou na podporu prodeje. Tuto oblast některé malé a střední podniky dosud podceňují. Na projektu se podílí organizace z České republiky, Portugalska, Rakouska, Španělska, Řecka a Velké Británie.

Výstupem dvouletého projektu je multimediální interaktivní CD. Jsou na něm poznatky z oboru reklamy a médií (na několika úrovních odpovídajících znalostem a zkušenostem uživatelů), výsledky průzkumu mediálního trhu v jednotlivých partnerských zemích a nejčastější chyby, jichž se malé a střední podniky v komerční komunikaci dopouštějí. Šestijazyčný výkladový slovník asi 300 pojmů daného oboru, příručka se 60 případovými studiemi konkrétních reklamních kampaní malých a středních podniků a vzdělávací modul umožní uživateli formou interaktivní hry vyhodnotit jeho znalosti a schopnosti správně propagovat svou firmu. Produkty projektu jsou vypracovány v jazycích všech partnerů. Bližší informace lze získat na www.free-art.cz/intermedia_image/intermedia_image.zip.




How to improve the firm´s image

Since 2003 the small enterprise Free Art Records from Ostrava manages the pilot project Multimedia Training Programme at Publicity and Media Field for SMEs. The project intends to help smal and medium sized enterprises to improve their image and commercial communication focused on the sales support in competitive environment. This field still tends to be underestimated by some small and medium enteprises. Organisations from the Czech Republic, Portugal, Austria, Spain, Greece and the United Kingdom are involved in the project.

Vzdělávací program - obrazovka / Multimedia programme - screen As the result of the two-year project the partners present the multimedia interactive CD with the latest knowledge from the area of publicity and media (very handy is the several levels arrangement of the content taking into consideration the experience of different target users which enables the tailor-made exploitation of the product) further the survey outcomes of the media market in individual partner countries of the project and also the most common mistakes made by the small and media enterprises in commercial communication. The comprehensive dictionary in 6 languages with approximately 300 terms of the field, a handbook with 60 case studies of concrete publicity campaigns of small and medium enterprises and a training module functioning like an interactive play enables the user to evaluate his/her current knowledge and skills and find the best way how to publicize the activities of the SME. All outcomes have been developed in languages of all partners. Further information is available through the project web site www.free-art.cz/intermedia_image/intermedia_image.zip.
   

OBSAH

O českých pilotních projektech

Pomoc pro farmáře

Anglická terminologie pro učitele

Lepší šance pro neslyšící

Pracujte bezpečně

Jak psát odbornou angličtinou

Užitečný projekt pro techniky

Jak zlepšit image podniku

Pilotní projekty 2005

Užitečné kontaktní údaje



CONTENTS

On Czech pilot projects

Help for farmers

English terminology for teachers

Better chances for the deaf

Work safe

How to Write Professional English

Useful project for technicians

How to improve the firm´s image

2005 pilot projects

Useful contact data

 
 
 
PDF verze PDF verze

STARŠÍ ČÍSLA