Pro Futuro 2003/1

ISSN 1212-9739
Stáhnout bulletin ve formátu PDF Archív všech čísel Pošlete mail do redakce

 

 OBSAH 


 

Základ nové generace projektů programu Leonardo

Na začátku listopadu 2002 byl další termín pro předložení předběžných návrhů pilotních projektů a projektů jazykových dovedností programu Leonardo da Vinci. Národní agentuře tohoto programu v Národním vzdělávacím fondu bylo předloženo celkem 34 návrhů těchto projektů. Je to první skupina projektů připravovaných podle nové Výzvy k předkládání projektů vyhlášené Evropskou komisí, včetně nových tematických priorit programu na léta 2003 - 2004. Jde o tyto tři priority:

  1. Uznávání a oceňování učení
  2. Nové formy učení a výuky a základní dovednosti v rámci odborného vzdělávání
  3. Poradenství

Podle pravidel byla nejprve u předložených projektů provedena kontrola dodržení formálních požadavků projektů, kterou neprošel pouze jeden návrh. Všech ostatních 33 návrhů projektů pak bylo hodnoceno podle kritérií tohoto programu vždy dvěma pracovníky Národní agentury a dvěma externími hodnotiteli, kteří absolvovali náležitou instruktáž, tentokrát za účasti pracovnice Evropské komise. Výsledky hodnocení byly předloženy řídícímu orgánu programu v České republice - Projektovému řídícímu výboru. Ten 20. ledna 2003 rozhodl, aby 19 předkladatelů předběžných návrhů projektů bylo vyzváno k vypracování a předložení konečného návrhu projektu (do 7. března 2003) a aby předkladatelům 14 návrhů bylo sděleno negativní stanovisko.

Vybrané návrhy projektů slibují vypracování inovativních vzdělávacích materiálů pro počáteční i další odborné vzdělávání různých cílových skupin: od studentů středních odborných a vysokých škol po pracovníky podniků různých oborů výroby a služeb včetně malých a středních podniků. Nechybějí ani návrhy na vypracování vzdělávacích materiálů pro znevýhodněné skupiny osob. Ve všech případech má jít o vývoj materiálů ve spolupráci organizací z více evropských zemí, většinou zemí EU. To dává naději, že konečné návrhy projektů, z nichž pak Evropská komise vybere ty nejlepší, poskytnou řadě českých uživatelů využívat vysoce kvalitní vzdělávací materiály, a přispívat tak ke zlepšování celoživotního učení u nás.

 

JC