Leonardo info 10/2004
 

 

Učení pomocí hry

Absolventi škol patří na trhu práce k rizikovým skupinám, protože mají malé praktické zkušenosti, které zaměstnavatelé od uchazečů o zaměstnání většinou vyžadují. Jednou z výukových metod, které mají studentům středních škol pomoci reálný business aspoň napodobit, je metoda simulační hry. Tato metoda je založena na poznatku, že přímé zkušenosti a emotivní prožitky pomáhají osvojovat a fixovat nové poznatky.

Národní ústav odborného vzdělávání v Praze spolu s dalšími odborníky z odborných škol, hospodářských a průmyslových komor, výzkumných ústavů a podniků pracuje na projektu SIMGAME - Simulace ekonomických procesů a rozhodování jako vzdělávací modul. Partneři projektu jsou z Německa, Belgie, Rakouska, Slovenska a Itálie. Cílovou skupinou projektu jsou studenti středních škol ekonomických a obchodních oborů a jejich učitelé. V projektu se vyvíjí hra, která simuluje základní činnosti, které vykonávají podnikatelské subjekty. Hra pomáhá osvojování odborných dovedností a rozvíjení komplexního myšlení. Důraz je kladen také na zlepšení sociálních kompetencí a rozvíjení interdisciplinárního myšlení.

Výsledkem projektu bude vzdělávací modul v rozsahu asi 16 výukových hodin, který bude zaměřen na rozvoj dovedností v oboru marketingu, finančního plánování a finanční analýzy formou stolní simulační hry. Dalšími produkty projektu budou metodické materiály a pokyny pro učitele i studenty, pokyny pro implementaci vzdělávacího modulu a Evropský manuál, který bude shrnovat metodické materiály, potřebné pro zavedení vzdělávacího modulu do výuky. Další informace o projektu jsou dostupné na adrese www.simgame.org.




Learning through Game

Fresh graduates fall into a disadvantaged group at the labour market, because they have so little practical experience that employers typically required for their applicants. One of the educational methods which should help students to at least simulate real-world business is the simulation method - game. This method is based on the knowledge that direct and emotive experience help to acquire and retain new knowledge.

The National Institute of Vocational Education in Prague along with other specialists from vocational schools, economic and industrial chambers, research institutes and companies is working on the SIMGAME project – Simulation of Economic Processes and Decision-Making as a Training Module. The project partners are from Germany, Belgium, Austria, Slovakia and Italy. Students of secondary economic and business schools and their teachers are the project’s target groups. This project develops a game which simulates basic activities performed by business stakeholders. Game helps in acquiring professional skills and learning complex problem solving. Emphasis is placed on improving social competencies and developing interdisciplinary thinking.

Hra

The result of the project will be a training module consisting of about 16 teaching hours. This module will be focused on developing skills in marketing, financial planning, and financial analysis through game. Other game products will be practical materials and instructions for teachers and students, instructions for the training module implementation, and a European manual. The European manual will also include practical materials, necessary for implementing and teaching the educational module. More information is available at www.simgame.org.

   

OBSAH

Projekty generace 2004

Quality in Mobility - další kolo

Učení pomocí hry

Modulární kurzy o moderních senzorech

Nové plakáty

Leonardo v salonu

Nové Kompendium projektů

Láska prostřednictvím projektu mobility

Národní konference o programu

Užitečné kontaktní údaje



CONTENTS

2004 project generation

Quality in Mobility - the next round

Learning through game

Modular courses about modern sensors

New posters

Leonardo in the Hall

New Project Compendium

Love via mobility project

National programme conference

Useful contact data

 
 
 
PDF verze PDF verze

STARŠÍ ČÍSLA